• Priva Vialux E-Line op BZG-lijst

Priva De Lier  vrijdag 3 maart 201712:00

De Vialux E-Line is sinds 3 maart 2017 opgenomen in de BZG-lijst van goedgekeurde zuiveringsinstallaties. De afgelopen periode heeft Priva de Vialux E-Line ontwikkeld en getest voor het afbreken van gewasbeschermingsmiddelen in lozingswater. De Beoordelingscommissie Zuiveringsinstallaties Glastuinbouw (BZG) heeft vastgesteld dat de Vialux E-Line in combinatie met de Vialux M-Line UV kamers voldoet aan de  wettelijk gestelde zuiveringsverplichting. De actuele BZG-lijst met het informatieblad van de Vialux E-Line is inmiddels gepubliceerd.

BZG_Vialux_E-Line_combi

De Vialux E-Line is gebaseerd op geavanceerde UV-oxidatie en is verkrijgbaar als specifiek zuiveringssysteem of als uitbreidingsmodule waarmee een zuiveringsfunctie aan een Vialux M-Line ontsmetter kan worden toegevoegd. Bij de ontwikkeling is extra aandacht besteed aan het optimaal inzetten van ontsmettingsinstallaties. De nadruk ligt op hergebruik van drainwater en het voorkomen van onnodig lozen. Met een beperkte investering kunnen deze installaties worden uitgebreid met een zuiveringsfunctie die voldoet aan de wetgeving.

Het goedgekeurde systeem heeft per set van twee M-Line UV-kamers een zuiveringscapaciteit van 0,75 m3/uur. Dit geldt zowel voor het zuiveringssysteem als de uitbreidingsmodule voor op een ontsmettingssysteem. De systemen worden aangestuurd door Priva Connext software. Dit is mogelijk in een standalone uitvoering maar ook als onderdeel van het totale watermanagement.

Meer informatie over de Vialux E-Line of weten wat de beste oplossing is voor uw bedrijf? Kijk op de speciale waterzuiveringspagina op onze website of neem contact op. Wij helpen u graag verder.

2. Tomatentelers overtuigd van robotica - drie telers gaan aan de slag met de Priva Deleafing Robot / 10 jun
  3. Tien internationale partners vormen gezamenlijk Priva Partner Plaza op GreenTech 2016 / 13 apr

Download dit persbericht

Priva Vialux E-Line op BZG-lijst