• Nieuwe reeks videoreportages: Growing Together with...

De Lier, The Netherlands  woensdag 10 mei 201712:00

Priva brengt projectgerichte samenwerking in beeld

Eind 2015 startte Priva de videorubriek The Grower Files. Daarin geven aansprekende nationale en internationale telers in vier bondige video's hun visie op actuele dossiers en onderwerpen in de glastuinbouw. Het succes van deze beeldreportages vormt de basis van een nieuwe videoreeks: Growing Together with... In deze serie ligt de nadruk op samenwerking in de sector als basis voor aansprekende glastuinbouwprojecten.

GrowingTogetherWith...

Motto van de lopende serie The Grower Files is: 'van de teler voor de teler'. Een hoofdrol voor topondernemers in verschillende deelsegmenten van de glastuinbouw, die een interessante inkijk geven in hun bedrijfsvisie en -filosofie op basis van de thema's: internationalisering, water-, klimaat en energiemanagement. Die aanpak werkt, zo blijkt uit de vele positieve reacties van ondernemers op de informatieve, bondige video's. Het aloude principe 'telers leren van telers' is ook bij de inzet van nieuwe media nog altijd van toepassing. De vierde aflevering van The Grower Files staat overigens voor komende maanden op het programma.

Samenwerking in beeld
De positieve elementen en ervaringen van The Grower Files worden ook toegepast bij het nieuwe initiatief: Growing Together with… Daarin staan niet per definitie ondernemers, maar projecten centraal die de tuinbouwsector naar een hoger niveau brengen. Afgelopen jaren zijn hierover al diverse stories verschenen op de website van Priva. Met daarin onder andere aandacht voor de oplossingen die het bedrijf biedt op gebied van klimaat, water, energie of bemesting.

Maar het vertellen van die boodschap kan ook anders, actiever, sneller en moderner. De nieuwe reeks videoreportages brengt de samenwerking tussen verschillende partijen in beeld. Growing Together with… vertelt het verhaal van de totstandkoming van (grote) moderne tuinbouwprojecten. Een proces van jaren samengevat in een pakkende en prikkelende video met een lengte van enkele minuten. Telers moeten na het zien van het filmpje het idee hebben 'daar kan ik wat mee'.

Growing Together with …
Aan de realisatie van hedendaagse nieuwbouwprojecten in de tuinbouw gaat vaak een periode van een jaar of vijf vooraf. Dat kort en bondig in beeld brengen is geen sinecure; een uitdaging die nog niet eerder door bedrijven is opgepakt, maar waar Priva een duidelijke meerwaarde in ziet. Nieuwbouw vraagt om samenwerking, dat leidt tot samen groeien. Daarom de titel: Growing Together with… .Centraal in de serie staat het contact tussen de teler als eindklant en Priva als leverancier. Aan bod komen praktische vragen zoals: wat ging er goed, waar liep je tegenaan, wat waren de valkuilen. Kortom: de totstandkoming van een aansprekend glastuinbouwproject vanaf de tekentafel tot de realisatie.

De eerste aflevering van Growing Together with … staat gepland voor de komende weken. Het eerste onderwerp is de gefaseerde bouw van locatie Noordvliet van tomatenbedrijf CombiVliet. Houd de aankondigingen op social media in de gaten!

3. Tomatentelers overtuigd van robotica - drie telers gaan aan de slag met de Priva Deleafing Robot / 10 jun